fbpx
Back to top

Sur

Gilles Deplancke & Benoit Vandenbroucke zijn de bestuurders van Deplancke-Deschuytere verzekeringen. Of beter: waren. Tot ze ons leerden kennen. We gingen samen voor hen aan de slag in een rebranding traject met een strakke deadline: 2.2.22. Die datum was niet enkel symbolisch, maar sloot ook mooi aan bij de start van hun 2.0 verhaal.

 

Eerst en vooral ging stamhoofd Pieter-Jan aan de slag met een Storytelling truth session waarbij ze de focuspunten voor de toekomst konden vastleggen. Uit die sessie kwamen zelfs twee nieuwe producten die binnenkort uitgewerkt worden. Startzeker.be en superzeker.be worden verzekeringspakketten op maat van starters en supermarkten. Spannend!

 

Ons creatief team kreeg de opdracht om, in een zogenoemde naming workshop, een geschikte naam te bedenken. Dat werd al vrij snel: Sur. Met een punt. Dat is een belangrijk branding element dat we overal gebruiken. Het punt staat ook duidelijk iets hoger. Net zoals Gilles en Benoit die telkens de lat hoog genoeg willen leggen.

 

Terwijl we op de achtergrond bezig waren met de homepage (www.teamsur.be), visitekaartjes, presentatiemappen, bierviltjes, notitieblokken, balpennen, stickers, … dachten we na over een originele ‘reveal-kaart’. We moesten op een grootse manier de rebranding kunnen aankondigen. Zo gezegd, zo gedaan. We stuurden naar hun 100 beste klanten een dichtgevouwen A1 (!) affiche op. Het geheel kon (en moest) je lezen als een verhaal. Langzaamaan vouwde je het pareltje open tot je de nieuwe naam en logo zag. Door de QR-code te scannen kwam je uit op www.teamsur.be/aankondiging en kreeg je nog eens hoogstpersoonlijk het verhaal van de bestuurders mee. 

 

Naast de website zorgden we ook voor een social media kit en mailing template om de digitale rebranding compleet te maken. Een succesvolle upgrade, dat is zeker!

logo wit