Op de symbolische datum 13 februari om 13u02 was het zover. Dé grote aankondiging. Fysiek, met een lange banner aan de Verlaagde Leieboorden (waar nadien de persvoorstelling en een voorproefje van de musical plaatsvond). Online, met de lancering van de website en social media kanalen. Op www.1302.live plaatsten we meer info én een aftelklok naar het moment van de ticketverkoop. Die startte in april en ging even snel als de Franse ridders die Kortrijk binnenstormden tijdens de Guldensporenslag. Exact een week voor de première waren de 14 shows helemaal uitverkocht. Op grote vraag werd er nog een laatste voorstelling toegevoegd. Bijna 3.000 mensen bezochten die dag de website! Het was een ware strijd om de laatste plaatsen te bemachtigen.
In totaal mochten we 33.000 mensen verwelkomen op de website, waarvan een kleine 10.000 effectief naar de musical kwamen kijken. Cijfers om van te dromen, zowel voor de organisatie van de musical als voor onze websitebouwers. We verzorgden niet enkel het design en de programmatie, maar lazen ook teksten na en hielden alles up-to-date. Voor, tijdens en na de voorstellingen. Voor zoveel volk doen we al eens extra ons best. 😉