fbpx
Back to top

TeleWel.

Wat is TeleWel?

TeleWel is een gratis welzijnsprogramma voor 50 organisaties uit Zuid-West-Vlaanderen. Het is een initiatief van Logo Leieland, met de steun van Agentschap Zorg & Gezondheid en Vlaams Instituut Gezond Leven. Concreet helpen de coaches van TeleWel bij het ontwikkelen, adviseren en uitvoeren van een duurzaam gezondheidsbeleid voor mensen die helemaal of gedeeltelijk thuiswerken. De nodige portie fun mag niet ontbreken en houdt het programma toegankelijk voor iedereen.

Welkom bij Thinkedge

Terwijl Deborah, Cathy & Nils, de coaches van TeleWel, focusten op de begeleiding van de organisaties, verzorgden wij de uitwerking van de communicatie. Alle informatie over het programma moest online geraadpleegd kunnen worden, zowel via een landingspagina als via social media. Daarnaast hielpen we het programma, in het bijzonder de e-learnings en challenges, concreet vorm te geven.

Programmatie van landingspagina

Het centrale infopunt? Dat is een landingspagina waar je alle info over het programma vindt en je jouw bedrijf gemakkelijk kan inschrijven om deel te nemen. Van het lay-out voorstel over het redigeren van de tekst tot de uiteindelijke programmatie: alles werd tot in de puntjes voorbereid en uitgewerkt. De hoofdkleuren zijn groen en blauw en dat is geen toeval. Bij het openen van de website zorgen die kleuren voor een verfrissend en vrolijk gevoel. Dat is precies het effect dat TeleWel ook op lange termijn wil bereiken!

Opnemen van e-learnings

Bedrijven die zich inschrijven voor het programma krijgen exclusieve toegang tot e-learnings, challenges, tips, … Werknemers kunnen dit op hun eigen tempo bekijken en elkaar stimuleren om alles concreet toe te passen. Denk aan 7-minute workouts of het maken van de perfecte lunch. In samenwerking met JIBE namen we de opnames en montage van de e-learnings voor onze rekening. Die draaiden rond drie pijlers: food, mood & move. Wie goed kijkt, ziet trouwens dat de video’s rond ‘move’ in ons nieuw kantoor the lodge zijn opgenomen.

Grafisch ontwerp

Zelfs als je niet bent ingeschreven voor het programma, kan je kennismaken met de coaches van TeleWel en gebruikmaken van handige tips. Op Facebook & Instagram delen ze geregeld advies of concrete aanwijzingen om jouw werkdag aangenamer te maken. Dat doen ze in een social media kit die wij voor hen opmaakten. Dankzij vaste templates (in de huisstijl) kunnen de coaches in no time een post online zetten.

Daarnaast maakten we ook templates voor de challenges op. Deze behoren tot de pijler ‘mood’ en dagen bedrijven uit om bepaalde opdrachten in team te volbrengen. 30 dagen lang 1u per dag staand werken? Het lekkerste gerecht van de groep maken? Bring it on! Via posters die in de bedrijven uitgehangen worden, sporen we werknemers aan om de challenges samen tot een goed einde te brengen.

Storytelling begeleiding

Naast de praktische uitwerking stond Thinkedge, en dan voornamelijk stamhoofd Pieter-Jan, in voor algemene begeleiding en feedback. Hoe kunnen we de bedrijven best benaderen? Welke pijler moeten we eerst behandelen? De coaches konden ons contacteren als klankbord, zowel op vlak van marketing als op vlak van inhoud. Een wisselwerking die z’n nut had! Net als telewerken. Tenminste, als je het op de juiste manier doet. Dat hebben gemeente Zwevegem, Harelbeke, Kuurne, Wever & Ducré, Delta Groep en andere straffe namen al ontdekt. Ben jij de volgende? Ontdek het op www.telewel.be.

logo wit