fbpx
Back to top

we willen het hipste merk uit de regio zijn.

Het hoeft niet altijd een hippe trend of nieuwe marketingtechniek te zijn. Af en toe geven we je graag inkijk in het dagelijks reilen en zeilen van ons verhalenhuis. Gewoon, omdat we transparant en open zijn. En daarvoor laten we al eens stamhoofd Pieter-Jan aan het woord. We nemen je even mee.

Talk of the town: Thinkedge gaat verhuizen. Niets is minder waar, we ruilen onze vertrouwde, heerlijke plaats op de Pottelberg zeker (nog) niet in. Integendeel: we vergroten onze impact (letterlijk en figuurlijk) op de site. We nemen niet één maar twee kantoren in. Een gezonde wandeling van elkaar verwijderd. Sinds 2019 kon je ons al vinden in ‘the loft’ en daar komt nu ‘the lodge’ bij. De nieuwste telg van onze verhalenfamilie. En het valt allemaal zo hard en mooi in elkaar. Zoals het moet.

Al sinds het begin van Thinkedge (en daarvoor moeten we helemaal terug naar 2015) wilde ik niet het duurste bureau worden. Ook niet het grootste. Of het dichtste. Ik wilde resoluut het gezelligste worden. Ik droomde van een plek waar klanten zich écht thuis konden voelen. Onze klanten zakken af naar Thinkedge voor die (ene) ervaring. Die ze het liefst nooit ofte nimmer meer vergeten. Het blijft plakken. 

Welkom in onze jungle der verhalen.

Dat kan je lezen op onze nagelnieuwe glazen deur als je binnenkomt in the lodge. En dat was ook meteen de bedoeling van onze nieuwste toevoeging. We willen een verhaal brengen. Een eigen visie creëren. Al snel kwamen we uit op een jungle. Groen, fris en toch mooie orde in de chaos. Als je het kantoor binnenstapt, wandel je eerst langs een vier meter lange plantenmuur om dan op het binnenplein uit te komen. Daar organiseren we onze events, nemen we allerhande foto’s in de vernieuwde studio en kan het team tot rust komen aan de zit/sta focus desks. Daarnaast verzamelen de beste verhalen zich in en rond ‘the bonfire’ (zie onder), onze nieuwste vergaderzaal. De fluitende vogeltjes maken het compleet. 

Samen met een nieuw kantoor komen vaak andere updates. Wat dacht je van een nagelnieuwe fotostudio? Korneel (onze fotomeneer) en mezelf bogen ons de voorbije maanden over dé ideale set-up om onze fotografie opdrachten de hoogte in te duwen. Denk detail, portret, food, close-up, … Maar denk vooral: mobiel en vast. Het is de bedoeling dat we onze studio even makkelijk kunnen open- als dichtvouwen. Want vaak moet het vlot gaan. En daar gaan we voor. Vlot, maar efficiënt. Licht, camera, actie! Wedden dat het klikt?

We vergeten niemand.

Toen we onze eigen koffie Thinkaffie op de markt brachten, kwam schrijf- & klantmevrouw Kim al snel aankloppen. Kim dronk geen koffie en vroeg of ik wilde nadenken over een alternatief. Zo gezegd, zo gedaan. Enkele maanden later stelden we trots onze eigen thee voor! Omgedoopt tot ThinkThee en verkrijgbaar in drie heerlijke soorten. Ceylon Orange Pekoe verwent je niet enkel met z’n zachte smaak, maar ook met een fijne, aromatische geur. Drink hem warm of ijsgekoeld met citroen. Cool Mint is er voor de frissere genieters. Zoethout, appelstukjes, pepermunt, citroengras, smaakstoffen. In deze infusie proef je een krachtige zoetheid en verfrissende afwerking. En last but not least: Easy Living. Voor als het eens wat trager mag (en moet). Rozenbottel, hibiscus, appel, blaadjes van zwarte bessen, aroma, gevriesdroogde zwarte bessen, gevriesdroogde frambozen en aardbeien. Komt het water je al in de mond? Rep je snel naar onze shop en sla je slag/voorraad in. 

Kom gezellig socializen.

Thinkaffee. Het heeft niets te maken met koffie, wel met de sociale factor die je bij koffie mag plaatsen. Thinkaffee is ons gezelligste business event en organiseren we elke twee maanden op maandagavond (in the lodge). De opzet is eenvoudig: een lokale aperitief, gastspreker en netwerkmoment. We plaatsen één topic centraal en laten een ondernemer zijn of haar verhaal doen. Ervoor kan je genieten van een lokale topper en nadien is er ruimte om vragen te stellen en de collega-ondernemers beter te leren kennen. En het beste van allemaal? Het is compleet gratis. 

Expert Class. Voor als je maar geen genoeg van ons krijgt. Bepaalde topics blijven boeiend, maar zijn vaak niet centraal te plaatsen in een Thinkaffee. Denk aan zaken als task- en projectmanagement, digital tools, meditatie, … We voelden dat we meer konden doen met een select groepje ondernemers. Daarom organiseren we, in afwisseling met Thinkaffee, elke 2 maanden een Expert Class. Ook op maandagavond. Doordat de groep nét iets kleiner is, kunnen we ons meer focussen op praktische onderwerpen en op elkaar. De sessie geef ik meestal zelf. Love it! Houd onze socials in de gaten voor de volgende. 

Kaart het aan. De helden die ons kennen weten dat we een zwak hebben voor alles wat offline en gedrukt is. Mocht het een aandoening zijn, dan heette het waarschijnlijk papierofilie. Terwijl sommigen vervallen in een constant heen-en-weer gemail, blijven we fan om af en toe eens een (old school) postkaartje op te sturen. Voorzien van een originele quote aan de voorzijde en een eigen, handgeschreven (duh!) tekstje aan de achterzijde. Waar mogen we bussen?

Een goed schip bouw je van binnenin.

Hier schrijft een trotse kapitein over hoe stabiel zijn schip de laatste tijd een machtige vaart zet. We breiden uit, zowel qua plaats als qua teamhelden, en werken voor de leukste klanten. Daarom is het des te belangrijker om het team goed te verzorgen. Een leuke wisselwerking zorgt daar dag na dag voor.

Wist je trouwens dat:

  • we een eigen feestcomité hebben dat activiteiten voor ons team organiseert? Bowlen, karten, springen, … Alles kan! 
  • we ons eigen Thinkedge weekend hebben? In september trekken we naar een geheime locatie. Skivakantie in het voorjaar? Who knows!
  • we elk jaar een grotere teambuilding organiseren? 
  • we elk kwartaal lunchen en iemand van het team een geheime plek uitkiest? Zo leren we elke topper in onze stad kennen. Eet lokaal! 
  • we elk kwartaal een ‘zen-hour’ organiseren? Daar werken we actief aan het welzijn van het team. We hadden het al over ademen, meditatie, yoga en ergonomie. Relax! 
  • we gekend zijn om de vrijdag te ‘afterworken’? De rosé zit altijd fris en de zonnebril nooit ver weg. Winter? Zelfs binnen maken we het gezellig. 

Je leest het: het zit goed bij Thinkedge. En jij dus ook. Door in te zetten op krachtige, eigen branding maken we het verschil met de anderen. En door aan het allerbeste team te bouwen brengen we ons geluk bij iedereen. 

Spontaan solliciteren? Be our guest! Tot snel!

Tot op onze events, in onze kantoren of in onze shop. Cheers! 

Written By:

Pieter-Jan Mollie - stamhoofd van Thinkedge & Thinkademy. Prettig gestoorde ondernemer, digital native en public speaker. Verslaafd aan vooruitgang, technologie en mensen inspireren. Geïnspireerd door technologie, Disney & boeken. Daag me uit, liever vandaag dan morgen.

logo wit