fbpx
Back to top

van Steenberge.

van Steenberge.

Wie is van Steenberge?

Xavier van Steenberge besteedt al z’n ganse leven aandacht aan ‘the finer things in life’. Tijdens zijn professionele carrière waren stijlvolle, kwalitatieve hemden onmisbaar. Elke dag opnieuw. En hij vond dat dit eigenlijk voor elke moderne man geldt. In 2020 groeide daarom het idee om een eigen collectie hemden op de markt te brengen. Hemden die écht lang meegaan, zonder slijtage, verkleuring of pluis. Het merk van Steenberge was geboren!

Middel 1X

Welkom bij Thinkedge.

Om dat idee om te zetten in de realiteit, zocht Xavier een partner die hem kon bijstaan op vlak van branding, maar ook bij het uitbouwen van de webshop en de verdere on- en offline communicatie. Een lancering van A tot Z dus. Iets opbouwen vanaf nul is enorm spannend, maar tegelijk heel leuk om te doen. Al bij de eerste meeting voelden we het kriebelen om aan de slag te gaan!

Beginnen deden we met branding.

Hommage, Heritage, Signature. De collecties van van Steenberge zijn stuk voor stuk ontworpen zonder enige toegeving. Dat geldt niet enkel voor de hemden, maar ook voor de bijpassende sweaters. Daar hielden we rekening mee bij de branding van het merk. De huisstijl moest het exclusieve karakter van de producten weerspiegelen. We gingen voor een combinatie van koningsblauw en zand, complementaire kleuren die evenwicht en luxe uitstralen. Die kernwaarden trokken we door in de keuze voor lettertypes, icoon en baseline.

Bij een kledingmerk komen natuurlijk heel wat extra elementen kijken. Terwijl de stukken geproduceerd werden, ontwierpen we de bijhorende neklabels en hang tags. Daarnaast gingen we op zoek naar de beste manier om de hemden te verpakken. We kozen voor bedrukt zijdepapier en luxueuze dozen. Geloof ons, er is geen beter gevoel dan het ontvangen van zo’n elegant pakje. Fun fact: we gingen zelfs mee met Xavier naar Brussel om met de leveranciers te spreken. Dedication!

Bestellen? Dat kan op de webshop.

Maar voor er pakjes kunnen verstuurd worden, moest er natuurlijk eerst een webshop gebouwd worden. Aangezien van Steenberge enkel online te verkrijgen is, is de webshop hét belangrijkste platform om klanten te overtuigen van de kwaliteit en duurzaamheid van de producten. Ook hier begonnen we vanaf nul. Dat betekent dat we zowel het design als de teksten voor onze rekening mochten nemen. Op
van-steenberge.be kan je o.a. de verschillende collecties bekijken, het verhaal achter van Steenberge lezen, reviews raadplegen en een cadeaubon bestellen.

 

We lieten ons inspireren door de quote die ook terug te vinden is op de webshop: “Simplicity is the ultimate sophistication”. De doelgroep van van Steenberge heeft geen boodschap aan schreeuwerige kleuren of ellenlange teksten. Bestellen moet snel en vlot gebeuren, in de beste omstandigheden. Dat is niet enkel belangrijk voor de flow op de website, maar ook voor het leverproces. Bestel je vandaag een hemd of sweater? Dan heb je die binnen drie werkdagen in huis. Proberen? Doen!

Communiceren leidt tot een community.

Bij de lancering van een nieuw merk is aanwezigheid op social media een cruciale factor. Voor van Steenberge maakten we een Facebook-, Instagram- en Pinterestpagina aan. Deze kanalen zijn enerzijds ideaal om veel foto’s van de producten te delen, anderzijds gebruiken we ze om een community uit te bouwen. Met een gemiddelde beoordeling van 5 op 5 lukt dat alvast aardig!

Via de webshop heb je trouwens ook de optie om je in te schrijven op de nieuwsbrief. Die gebruiken we om te communiceren over speciale acties (zoals Vaderdag) of nieuwe producten. Uit de eerste mailing die we verstuurden, haalde van Steenberge al meteen nieuwe klanten (lees: rechtstreekse omzet) en daar draait het uiteindelijk om! Alle resultaten, van website tot mailings, worden bijgehouden in een overzichtelijk dashboard met realtime informatie.

 

Wees maar zeker dat je nog van dit merk zal horen, niet in het minst omdat we binnenkort starten met print advertenties in lokale media!

logo wit