fbpx
Back to top

Welkom bij Thinkedge.

Rechtaan adviseert en begeleidt bedrijven die hun core business op orde hebben, maar waar de kleine lettertjes nog niet 100% op punt staan. Eveline, het kloppend hart van Rechtaan, zou je een juridische heldin kunnen noemen. Ze zorgt ervoor dat jouw bedrijf op juridisch vlak volledig waterdicht is. Maar hoe vertaal je zo’n dienst in een passende naam, sprekende huisstijl en bijhorende website, zonder daarbij in oubollige communicatie te hervallen? Dat is waar Thinkedge zijn intrede maakt.

 

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen?

(H)erkenning van het merk.

We vertrokken vanuit de toenmalige naam ‘eLegal’, maar deze was ietwat dubbelzinnig. De naam omvatte te weinig waar Eveline voor staat. Na enkele brainstormsessies kwamen we tot de naam ‘Rechtaan’. Een heldere, no-nonsense naam met duidelijke link naar haar vakgebied. Toen kon het ontwerpen beginnen. We ontwikkelden een stijl die ruim inzetbaar is en voor (h)erkenning zorgt op on- en offline kanalen. De huisstijl moet namelijk de boodschap van Rechtaan versterken.

Het resultaat is een kleurverloop van warme tinten geel en oranje. We voegden een heldere glans toe om het geheel jong te houden. Dit maakt van Rechtaan een frisse verschijning met kleuren die vriendelijkheid, toegankelijkheid en vernieuwing uitstralen. Om titels en quotes vorm te geven, kozen we voor een jeugdig lettertype met duidelijke vormen. Dit combineerden we met een simpel lettertype voor doorlopende teksten, op die manier bekomen we een samenhangend en gemakkelijk leesbaar geheel.

De boodschap vertalen voor het web.

Een creatief proces is luisteren, leren en begrijpen. We wilden een website creëren met speelse elementen, maar toch met de nodige structuur. De kennis en klasse van Eveline moesten we namelijk overbrengen. In de juridische sector zien we vaak strakke en steriele websites, maar dit was bij Rechtaan geen optie. Eveline combineert haar kennis met een frisse kijk op de zaken, een ‘saaie’ website vol facts & figures wilden we dus vermijden.

Het blijft in core uiteraard een informatieve website waar bezoekers moeiteloos moeten vinden waar ze naar op zoek zijn. Door het gebruiken van voldoende witruimte creëerden we een gevoel van kwaliteit en verfijning. Lange teksten vermijden we, om de website scanbaar en gemakkelijk leesbaar te maken. Het kleurenpalet doorbreekt het geheel en geeft een extra kracht aan de website. Het resultaat? Een website die niet alleen kennis deelt, maar ook de nieuwe blik van Eveline weerspiegelt.

Ik wil Thinkedge graag beter leren kennen.

logo wit