fbpx
Back to top

Servaas in een nieuw (dokters)jasje.

Servaas Bingé, beter bekend als Dokter Servaas, wil mensen inspireren en activeren om je gezondheid in eigen handen te nemen.

Aan de hand van (e-)boeken, online gezondheidsprogramma’s met ondersteunende video’s en zijn podcast ‘Spreekuur’ begeleidt hij jouw gezonde(re) levensstijl. De beste versie van jezelf? Da’s waar Servaas voor gaat. Dit altijd met relativering en een tikkeltje humor.

welkom bij Thinkedge

Servaas is een krak in zijn vak. Dat maakt ‘m een toonbeeld voor de sector. Als hij voor je staat, ervaar je de pit waarmee hij zijn verhalen vertelt. Online was die pit er onvoldoende. Een online verhaal met pit vertellen? Say no more. Servaas klopte aan bij Thinkedge met de vraag om zijn voormalige website na te bouwen in een nieuw systeem.  Al snel werd nabouwen een volledige refresh, van begin tot eind. Servaas is niet de ‘saaie’ dokter van om de hoek, maar een inspirerende mentor die je helpt je gezondheid (terug) op de sporen te krijgen (en houden). De basis voor ons online verhaal.

de essentiële elementen.

Een website vanaf nul bouwen, vraagt heel wat meetings en brainstormsessies – zowel intern als met de klant. Niet alleen herbekeken we de visuele stijl, maar we analyseerden ook de volledige structuur. Is de flow van de website vanzelfsprekend? Staat alles op de correcte plaats en is de gebruikerservaring optimaal? Met andere woorden: we checkten of de bezoeker (snel) vindt wat die moet vinden. Eens de structuur en visuele stijl bepaald werd, konden we overgaan tot het design.

van idee tot design

De (e-)boeken van Servaas hebben een zeer sprekende, visuele stijl. Hij typeert zich in het gebruik van frisse, in het oog springende kleuren en opvallende lettertypes. Het zou zonde zijn om niet verder te bouwen op deze stijl. Klanten moeten meteen ondergedompeld worden in zijn wereld. Door de gekozen stijlelementen naast de webflow te plaatsen, konden we de website beginnen te bouwen. Tijdens het ontwikkelen van de website moesten we rekening houden met een bijhorende webshop. Daar zorgden we voor een integratie met Shopify. Dit maakt het eenvoudiger dan ooit om de (e-)boeken te ontdekken en in een vingerknip thuis te laten leveren.

het eindresultaat

We leverden een website af die op maat werd gebouwd. Het resultaat is een fris en jong design waar de (e-)boeken in het oog springen. Het grootste voordeel voor Servaas? Hij kan zelf de inhoud aanpassen – wat met zijn vorige website amper tot niet mogelijk was. Klinkt als muziek in de oren? We vertellen met veel plezier ook jouw verhaal. Met (even)veel pit.

logo wit