fbpx
Back to top

AB-textiles.

Wie is AB Textiles?

AB Textiles is gespecialiseerd in het bedrukken en personaliseren van kledij. Met hun eigen platform Blix helpen ze bedrijven en e-tailers om werkkledij, promokledij of merchandise efficiënter te verdelen. Ze werken volledig op maat en bieden naast kwalitatieve merken ook een ruim assortiment afwerkingsmogelijkheden aan. We weten waarover we spreken, want voor onze eigen klanten (en onszelf) doen we geregeld beroep op AB Textiles.

Welkom bij Thinkedge

Zaakvoerder Arthur kwam een tijdje terug bij ons aankloppen. Zijn website was dringend aan vernieuwing toe. Zowel de inhoud als de lay-out waren al een hele tijd niet meer geüpdatet. Bij nader inzien was dit het geval voor alle touchpoints of manieren waarop (potentiële) klanten in contact komen met het bedrijf. Tijd om daar verandering in te brengen en opnieuw te zorgen voor een aantrekkelijke uitstraling!

Metamorfose website & nieuwe fotografie

Op basis van de huisstijl ontwierpen we een nieuw design voor ab-textiles.com. Door te werken met schuine vlakken en lichte kleuren creëerden we meteen meer ademruimte. Verder zorgen andere lettertype’s en nieuwe teksten ervoor dat de website een stuk frisser oogt. Onze copywriter verdiepte zich in de wereld van textiel en zorgde voor een logische structuur en waardevolle content op de verschillende pagina’s.



Er ontbrak echter nog één iets. Kwalitatieve foto’s die de producten en diensten van AB Textiles helemaal tot leven brengen. Wat een geluk dat we over een in-house fotograaf beschikken! Er werd een halve dag fotografie (op locatie) ingepland. Foto’s van het kantoor, de kleren, meetings, machines: het staat er allemaal op. Aangezien er veel content moest worden gemaakt, was zo’n verzameling beelden onmisbaar!

Digitale tools & drukwerk

De vernieuwde stijl werd vervolgens doorgetrokken naar andere kanalen. We bezorgden hen een social media kit met verschillende templates voor Facebook, Instagram en LinkedIn. Handig om diensten, merken of producten in de kijker te zetten! Een eerste indruk kan je geen twee keer maken. Dat geldt online, maar ook tijdens een meeting. Om die eerste kennismaking zo vlot mogelijk te laten verlopen, maakten we een sales deck waar zowel het bedrijfsverhaal, de diensten, waarden, flow, … aan bod komen. Dit werd aangevuld met nieuwe visitekaartjes én een folder specifiek voor bedrijven/ werkkledij.

Google & social media ads

Naast werkkledij focust AB Textiles ook op print-on-demand diensten. Dit is bedoeld voor influencers, lokale bedrijfjes, ontwerpers, … die hun eigen designs willen verkopen. Ze hoeven enkel hun webshop te koppelen met het Blix systeem. AB Textiles zorgt ervoor dat alle bestellingen juist terechtkomen. Om nieuwe leads te verzamelen en de concurrentie voor te zijn, startten we met growth hacking. Ofwel: een grootschalige advertentiecampagne waarin op korte tijd veel geëxperimenteerd wordt.

Er werd een speciale landingspagina opgezet met meer info over het print-on-demand principe. Deze pagina werd de bestemming van alle advertenties. Via Google Ads lanceerden we zowel een SEA (Google Search) als een display campagne. Concreet betekent dit dat AB Textiles zowel in de zoekresultaten als op relevante websites werd getoond. Op hetzelfde moment adverteerden we ook op Facebook & Instagram met aantrekkelijke visuals. Resultaat? Er werd maar liefst +6.500 keer doorgeklikt naar de landingspagina en de demo-aanvragen liepen vlotjes binnen!

logo wit