Om een herkenbare stijl te creëren, hadden we eerst en vooral een social media kit nodig. Terwijl onze designers de templates opmaakten, namen we ook de huidige pagina’s onder handen. Dankzij een social media optimalisatie werd zowel de Facebook als de Instagram pagina helemaal klaargestoomd voor verder gebruik. We maakten ook een LinkedIn kanaal aan, zodat we een connectie konden maken met de Kortrijkse ondernemers. Na de creatiefase staken we onze koppen bijeen om een content planning op te stellen. Social media is voor veel mensen het eerste contactpunt, dus het moest meteen duidelijk worden wat de mogelijkheden van de bon zijn.
Via wekelijkse posts communiceren we over de verkooppunten, webshop, winacties, events in de stad, etc. Om het bereik te vergroten en nieuwe volgers aan te trekken, worden de posts telkens voor een klein bedrag geadverteerd. Zonder handelaars zou er natuurlijk geen Kortrijk Cadeaubon zijn. Een groot deel van onze content planning bestaat dan ook uit het voorstellen van de handelaars. We gingen bij hen langs om een
leuke foto te nemen en enkele vragen te stellen. Het resultaat kan je zien & volgen op Facebook, Instagram & LinkedIn. De Facebook volgers zijn ondertussen al met 58% gestegen!