fbpx
Back to top

Kortrijk Cadeaubon.

Wat is Kortrijk Cadeaubon?

De Kortrijk Cadeaubon is geldig bij diverse handelaars in Kortrijk en deelgemeentes – een lijst die voortdurend groeit! Je herkent de handelaars aan de sticker op hun voordeur of raam. De bon is gemakkelijk online te bestellen of beschikbaar bij vier verkooppunten in de stad. Waarom het een goed idee is om de bon cadeau te doen? Je kiest zelf het bedrag, de ontvanger kan shoppen bij zijn of haar favoriete winkels én je steunt onze lokale handelaars. Win-win!

Welkom bij Thinkedge

De Kortrijk Cadeaubon wordt al jaren gebruikt en geschonken, maar een duidelijke communicatiestrategie of visuele stijl was een beetje zoek. Daarnaast was er geen logische link tussen de website en de andere online kanalen. Als rasecht Kortrijks bureau waren wij de ideale match om daar iets aan te doen! Eind 2020 maakten we een magisch campagnebeeld voor de eindejaarsperiode. Als voorproefje. Want enkele maanden later namen we de social media helemáál over.

Creatie & content plan social media

Om een herkenbare stijl te creëren, hadden we eerst en vooral een social media kit nodig. Terwijl onze designers de templates opmaakten, namen we ook de huidige pagina’s onder handen. Dankzij een social media optimalisatie werd zowel de Facebook als de Instagram pagina helemaal klaargestoomd voor verder gebruik. We maakten ook een LinkedIn kanaal aan, zodat we een connectie konden maken met de Kortrijkse ondernemers. Na de creatiefase staken we onze koppen bijeen om een content planning op te stellen. Social media is voor veel mensen het eerste contactpunt, dus het moest meteen duidelijk worden wat de mogelijkheden van de bon zijn. 

 

Via wekelijkse posts communiceren we over de verkooppunten, webshop, winacties, events in de stad, etc. Om het bereik te vergroten en nieuwe volgers aan te trekken, worden de posts telkens voor een klein bedrag geadverteerd. Zonder handelaars zou er natuurlijk geen Kortrijk Cadeaubon zijn. Een groot deel van onze content planning bestaat dan ook uit het voorstellen van de handelaars. We gingen bij hen langs om een 

leuke foto te nemen en enkele vragen te stellen. Het resultaat kan je zien & volgen op Facebook, Instagram & LinkedIn. De Facebook volgers zijn ondertussen al met 58% gestegen!

Mailings & campagnes

De cadeaubon is ook handig voor bedrijven die een cadeau zoeken voor hun werknemers. Om deze doelgroep te bereiken, stuurden we enkele B2B mailings uit. Daarin werd meer uitleg gegeven over de werking van de bon, het belang van lokaal shoppen en de fiscale voordelen. We implementeerden ook de lijst met e-mailadressen van iedereen die de bon al eens (online) aankocht. Sinds kort reactiveren we deze lijst met toffe, bondige content over onze acties. In 1 klik van mailing naar webshop? Check!

 

Naast de posts en mailings, bedenken we doorheen het jaar ook campagnes voor speciale gelegenheden. Voor moederdag en vaderdag namen we een video op met als insteek: ‘met hem/haar kan je overal komen’. Wie de video bekijkt of de bijhorende tekst leest, denkt dat het gaat over je vader of moeder. Iemand die er het ganse jaar voor jou is, de nieuwste trends volgt, veelzijdig en uniek is. Op het einde van de video zie je wie we echt in de bloemetjes willen zetten: de Kortrijk Cadeaubon natuurlijk! Voor de zomerbraderie gingen we op pad met de stoel. Die stond op een geheime locatie. Wie de social media kanalen goed in de gaten hield en de stoel als eerste vond, won een cadeaubon van € 100. In slechts 5 minuten mochten we 3 mensen gelukkig maken!

Google Ads

Als je zelf van Kortrijk bent, heb je het misschien al gezien. De cadeaubon werd enkele weken geleden in een nieuw jasje gestopt. Om de nieuwe bon te promoten en extra verkeer naar de webshop te genereren, zijn we gestart met een Google Search campagne. Dit zorgt ervoor dat iedereen die op zoek gaat naar cadeautips of info over een Kortrijkse cadeaubon, terechtkomt bij kortrijkcadeaubon.be. Met succes! Bijna 30% van de mensen die onze advertenties zien, klikken er effectief op. En zo hebben we de bon weer nieuw leven in geblazen. Een goed idee, het hele jaar door.

logo wit