fbpx
Back to top

Een restaurant vanaf nul mee uit de grond stampen?

Daar zeggen we bij Thinkedge geen nee tegen.

Pepijn en Loïc, de bezielers van Ensuite, hadden twee dingen helemaal op punt toen ze bij Thinkedge aanklopten: de naam en het concept van hun restaurant. Een branding en social media aanpak? Daarvoor kwamen wij in beeld. Ensuite is een huiskamerrestaurant in Bellegem. Een wat? Een kleinschalig restaurant waar persoonlijk contact, gezelligheid en een unieke, culinaire ervaring centraal staan. De gemoedelijke sfeer voel je vanaf het moment dat je binnenstapt. Geen haast, geen strikte etiquette – gewoon de pure essentie van samen genieten. Dat gevoel wilden we tot in de puntjes doorvoeren –
van branding en webdesign tot de tone of voice van de copy.

Een branding die Ensuite weerspiegelt.

Om de gezellige, huiselijke sfeer weer te geven, kozen we voor een rijke bordeaux tint als hoofdkleur. De kleur straalt niet alleen klasse uit, maar reflecteert ook de ontspannen sfeer van Ensuite. De warmte en rust. De keuze voor aardetinten zoals crème en grijs versterkt het gevoel van gezelligheid. Terwijl ze ook een stijlvolle en elegante uitstraling geven aan de branding.


De typografie sluit naadloos aan bij die sfeer: een mix van klassieke serif lettertypes met speelse, cursieve accenten. Tijdloos, maar toch persoonlijk. Om de spontaniteit van Ensuite te benadrukken, voegden we handgeschreven elementen toe die zorgen voor een elegante, maar nonchalante touch. De tone of voice? Hartelijk, toegankelijk en soms zelfs een tikkeltje poëtisch.

Een branding die ademt en leeft.

Branding stopt niet bij een logo. Het komt pas echt tot leven wanneer je het tastbaar maakt. Daarom namen we ál het drukwerk voor onze rekening: menukaarten, suggestiekaarten, wijnkaarten, visitekaartjes, uitnodigingen. Alles in lijn met de warme en stijlvolle uitstraling van Ensuite.

De beeldtaal maakt het verhaal van Ensuite compleet. We plannen diverse shoots in om Ensuite zo correct mogelijk weer te geven. Hier staat beleving telkens centraal: gezellige, gevulde tafels, lachende mensen die samen genieten, sfeervolle close-ups van gerechten. Met andere woorden: het soort beelden dat ervoor zorgt dat je meteen wil aanschuiven. Al zeggen we het zelf.

Een vertaling voor het web.

Een branding die zo sterk aanvoelt, moet online dezelfde sfeer uitstralen. Daarom bouwden we de website volledig custom made – van webdesign en copywriting tot het uiteindelijke development. Het webdesign is minimalistisch, maar warm. Een rustige, sfeervolle uitstraling met redelijk wat witruimte en grote typografie zet meteen de juiste toon. De sfeerbeelden brengen de sfeer van Ensuite rechtstreeks naar je scherm en de aardse tinten benadrukken die huiselijke vibe.


De website van Ensuite is niet alleen ontworpen om de juiste look & feel over te brengen, maar ook om informatie over te brengen en concrete acties te stimuleren. We updaten de site regelmatig met nieuwe suggesties en maakten het voor bezoekers eenvoudig om een tafeltje te reserveren – dit door een integratie met Zenchef. Het hoofddoel van onze website is om Ensuite digitaal tastbaar te maken, zodat bezoekers online kunnen ervaren wat Ensuite inhoudt.

Social media die werkt.

Social media campagnes die geen ‘extra kost’ zijn, maar juist reservaties opleveren? Say no more. Twee weken voor de opening lieten we Ensuite los op de wereld: ruim 21.000 mensen uit de buurt zagen Ensuite voorbijkomen en bijna 1.000 mensen drukten op ‘volgen’. En dat viel niet stil. In de maanden erna bereikten we maar liefst 77.000 mensen met 290.000 vertoningen. Dat is impact maken.

We trokken de visuele stijl door naar social media. De perfecte plek om die huiselijke sfeer te laten spreken. De zachte belichting en warme kleuren in de foto’s versterken het gevoel van intimiteit en gastvrijheid. We kozen voor een balans tussen food, sfeer en storytelling. Geen showcase van de gerechten. Wel een mix van culinaire pareltjes, interieur en mensen. Want Ensuite draait om samen genieten. Dat verhaal brengen we op elk kanaal.

Wat Loïc en Pepijn ervan vonden.

“Thinkedge communiceert duidelijk over alles. Wat zijn de deadlines, de kostenraming, en uiteindelijke kosten. Bij bijkomende vragen of wensen, wordt over het algemeen heel kort op de bal gespeeld, en dat kunnen we zeker appreciëren. Het team werkt geolied en dat merk je in de uitvoering.”

Wil je ook een merk dat authentiek aanvoelt?

Bij de creatie van Ensuite hebben we niet alleen een visuele identiteit gecreëerd. Wel een ervaring die doorleeft in alles wat ze doen. Van branding tot webdesign en social media – elk detail draagt bij aan de warme, uitnodigende sfeer die je in het restaurant ervaart. Ben jij klaar om jouw merk naar een hoger niveau te tillen? We helpen graag met een branding die niet alleen opvalt, maar ook écht resoneert. Neem contact met ons op en ontdek hoe wij jouw verhaal kunnen vertellen.

logo wit